ironheart.blogg.se

2017-03-02
16:25:00

Kvarg med päron och kola (laktosfri)

En laktosfri kvarg med päron och kolasmak från Valio. Väldigt krämig och god, smakar mer päron än kola vilket jag tyckte var bra. Mycket god päronsmak.
 
Nackdelar: Att den har en fetthalt på 7% och innehåller mycket socker så ingen bra kvarg om man tränar.
 
Vid närmare efterforskning så står det att den passar utmärkt att baka med då den tål ugnsvärme och passar både till kalla desserter och gräddade bakverk.
Hittade även ett recept på kolamuffins med päronfrosting: 
http://www.valio.se/bakamedkvarg/kolamuffins-med-paronfrosting
Jag har inte testat receptet men låter underbart gott.
 
Men visst hade det varit helt fantastiskt om det fanns en till variant med mindre fetthalt och mindre socker med samma smak?
 
 
 
Kommentar:
2017-03-17 @ 18:46:49
#1: k

Tycker dem flesta kvarg har mycket socker i sig, så fort dem har smak i sig. Och utan smak tycker inte jag att dem är något vidare..

Svar: Hej och tack för besöket. :) Det håller jag med dig om. Jag skulle vilja hitta en kvarg som har mindre socker, som är god och utan sötningsmedel.
Ironheart

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: