ironheart.blogg.se

2017-03-11
15:43:00

Grovt bröd med fullkorn

Jag hittade ett nytt bröd i affären som jag bara var tvungen att köpa och testa. 
Ett nyttigare bröd som kallas för Extreme från Polarbröd med massor av fullkorn och fiber.
Det här är ett luftigt och mjukt bröd, inte hårt och kompakt som andra grova bröd kan vara.
Jag tycker att det är ett gott bröd och kommer att köpa det fler gånger.
Förpackningen innehåller sex stycken färdigskivade bröd.
Bakad i Norrland.
 
Har ni provat detta bröd?
Kommentera gärna vad ni tycker. 
 
 
INGREDIENSER
Vatten, fullkorn av vete*, fullkorn av råg*, vetemjöl, havreskållning*, veteglutenhavrefiber, vetekli, sirap, surdegspulver (råg), rapsolja, fermenterat vetemjöl, salt, jäst, vetefiber, maltmjöl (korn), mjölbehandlingsmedel (askorbinsyra), enzym. *Fullkornsmängd: 42%, motsvarande 61% av torrvikten.
Innehåller gluten. Mjölkfri. 
 
NÄRINGSDEKLARATION PER 100G
Energi 940 kJ/220 kcal
Fett 3,2 g varav mättat fett 0,44 g
Kolhydrater 33 g
varav sockerarter 4,4 g
Fiber 11 g
Protein 9,9 g
Salt 1,1 g
 
Kommentar:
2017-04-05 @ 17:14:09

Jag har inte testat det brödet, men kan verkligen rekommendera Pågen Limpan: Energi. Helt osötad också :)

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: